اسلحه و تفنگ ها

معرفی انواح اسلحه ها

اسلحه و تفنگ ها

معرفی انواح اسلحه ها

انواع تفنگ های بادی

انواع تفنگ های بادی...

معرفی تفنگ بادی وایرخ ( WEIHRAUCH ) مدل HW80:

یک اسلحه کاملاً شکاری با درجه دقت مسابقات تیر اندازی ساخت کشور آلمان است ودر بازار ایران قیمتی در حدود 350000 تومان دارد . انرژی فشنگ در زمان خروج از لوله ۱۵.۱ فوت پوند ( FT.LBS ) یا ۲۰.۴ ژول است. طول لوله ( ‌‌‌‌‌‌BARREL ) نیم متر ( 500 میلیمتر ) و طول کلی تفنگ 1150 میلیمتر است. با وزن 4 کیلوگرم جزئ دسته تفنگهای سنگین محسوب میشود . سیستم عملکرد آن از نوع فنری ( SPRING ) و لوله کمرشکن ( BRAKE BARREL ) است . سرعت خروج فشنگ از سر لوله ( MUZZLE ) در کالیبر 4.5 میلیمتر ( 0.177 اینچ ) با فشنگ استاندارد حدود 330 متر در ثانیه و با فشنگ 8.4 گرمی حدود 264 متر در ثانیه است که در کالیبر 5.5 میلیمتر ( 0.22 اینچ ) حدود 50 متر در ثانیه کمتر است. از نظر عملکرد سیستم ماشه ( TRIGGER ) دارای مرتبه عالی و از نظر دقت دارای درجه دقت 8 از 10 میباشد . در دو نوع با مگسک ( OPEN SIGHT ) و بدون مگسک با شعله پوش ( SILENCER ) موجود است .

 


 

معرفی تفنگ بادی گامو شادو 1000:

تفنگها ی بادی سری گامو ( GAMO ) ساخت کشور اسپانیا بوده و در بازار ایران در مدلهای مختلف موجود است . در اینجا به معرفی مدل شادو 1000 ( GAMO SHADOW 1000 ) میپردازیم که قیمتی حدود 150000 تومان دارد.

وزن  3 کیلوگرم و طول  110 سانتیمتر، آن را در گروه تفنگهای با وزن متوسط قرار میدهد . سرعت خروج ساچمه از دهانه لوله ( MUZZLE ) در کالیبر 4.5 میلیمتر ، 305 متر در ثانیه و در کالیبر 5.5 میلیمتر 220 متر در ثانیه است . قابلیت نصب دوربین را دارد . مگسک عقب و جلو مجهز به سیستم فیبر نوری رنگی است که نشانه روی در تاریکی را آسانتر میسازد . ماشه ( TRIGGER ) در دو مرحله چکانده میشود و دارای سیستم ایمنی قفل ماشه است . لوله تفنگ از نوع خم شونده و مکانیزم عملکرد تفنگ از نوع فنری است . قنداق تفنگ دارای ضربه گیر در انتها و قابل استفاده در افراد راست دست و چپ دست است . ساچمه در لحظه خروج از دهانه لوله در کالیبر 4.5 میلیمتر دارای انرژی 12.9 فوت پوند ( ۱۷.۴ ژول ) میباشد. از نظر دقت برخورد تیر به هدف میتوان به آن نمره 5 از 10 داد . سبکی،ارزانی،قدرت نسبتاً بالا و طراحی متناسب با فرم بدن ( ERGONOMIC ) از مزایای آن و بد بودن سیستم ماشه و دقت نسبتاً پایین از معایب این تفنگ به حساب می آیند .

در مجموع امتیاز 4.2 از 5 میتواند نمره خوبی برای گامو شادو 1000 باشد.

 


 

معرفی تفنگ بادی دیانا پانتر 31 حرفه ای لوله کوتاه:

تفنگ بادی دیانا پانتر ( panther  ) مدل 31  ساخت کشور آلمان  میباشد و در دو نوع مختلف یکی استاندارد دارای مگسک و دیگری نوع حرفه ای ( professional  )  که مگسک ندارد و یک  لوله ضخیم تر که اصطلاحاً صدا خفه کن ( silencer ) نامیده میشود روی لوله تفنگ نصب شده است. دیانا 31 حرفه ای از نوع لوله شکن ( break barrel ) بوده و از سیستم فنر و پیستون استفاده میکند. قنداق آن از نوع کامپوزیت مشکی است. از نظر بلندی لوله در دو نوع مختلف عرضه میشود. یکی نوع ورزشی لوله کوتاه ( compact ) با طول لوله 15.6 اینچ یا 39.6 سانتیمتر و دومی ازنوع لوله بلند استاندارد با طول لوله 19.5 اینچ یا 49.5 سانتیمتر میباشد. عاملی که نوع لوله کوتاه را برجسته تر میسازد مزیت بالانس بودن و توزیع وزن تفنگ است. لوله ضخیم تری که در جلوی تفنگ می بینید شاید صدا خفه کن به نظر بیاید ولی در حقیقت یک وزنه است که تا 1.27 سانتیمتر از جلوی لوله تفنگ ادامه دارد و با پوشاندن قسمتی از لوله تفنگ نهایتاً مرکز بالانس وزن تفنگ در نقطه مناسبی از تفنگ قرار میگیرد.

 

مشخصات تفنگ پانتر 31 حرفه ای لوله کوتاه

 

انرژی : 20 ژول یا 14.8 فوت پوند

سرعت : در کالیبر 4.5 میلیمتر 300 متر در ثانیه و در کایبر 5.5 میلیمتر 225 متر در ثانیه

وزن : 3.6 کیلوگرم

طول کلی تفنگ : 1060 میلیمتر

قنداق : کامپوزیت مشکی

درجه دقت : 7 از 10

عملکرد ماشه : خوب  

 

در دو نوع استاندارد و دوربین دار DIANA PANTHER 31

 


 

معرفی تفنگ بادی دیانا مدل 52:

دیانا ۵۲ ساخت کشور آلمان و در بازار ایران قیمتی بین ۳۸۰۰۰۰ تومان تا ۴۱۰۰۰۰ تومان دارد. تفنگ بادی بسیار پر قدرت با سیستم فنر و پیستون و مناسب شکار است . دارای لوله ثابت که بوسیله اهرم از بغل مسلح میشود . رنج مفید آن بالا و ماشه اتوماتیک و از نوع مسابقه ای است . دارای دو قفل امنیتی مجزا یکی برای ماشه و دیگری برای اهرم بغل هنگام مسلح کردن میباشد . مگسک عقب فلزی و قابل تنظیم و مگسک جلو نیز قابل تنظیم است . دارای ریل دندا نه ای برای نصب دوربین است . قسمت چوبی بدنه آن از جنس چوب راش با رنگ گردویی است که دارای حکاکیهای شطرنجی در محلهای قرار گرفتن دست جهت کنترل بهتر تفنگ است . امتیاز ۴.۷ از ۵ نمره خوبی برای آن محسوب میشود .

مشخصات تفنگ بادی دیانا مدل ۵۲

- توان ( انرژی ) : ۲۶ ژول

- طول تفنگ : ۱۱۰۰ میلیمتر

- طول لوله : ۴۴۰ میلیمتر

- وزن : ۴ کیلوگرم

- سرعت شلیک : ۳۳۵ متر بر ثانیه در کالیبر ۴.۵ میلیمتر و ۲۷۰ متر بر ثانیه در کالیبر ۵.۵ میلیمتر

 

Diana 52

 


 

معرفی تفنگ بادی گامو مدل هانتر 440:

هانتر ۴۴۰ یک مدل قدیمی ساخت اسپانیا است که امروزه با نمونه های دقیقتر و طراحی بدنه بهتر جایگزین شده است . با شکستن لوله مسلح میشود. جنس لوله از نوع استیل بدون روکش است . ماشه در دو مرحله عمل میکند و به قفل ایمنی مجهز است . هنگام مسلح کردن به طور اتوماتیک قفل میشود . مگسک عقب قابل تنظیم است ولی مگسک جلو ثابت است . هر دو مگسک دارای فیبر نوری رنگی برای دید بهتر در شب هستند . در قسمت نصب دوربین ، ریل آلومینیومی قرار دارد تا نصب دوربینهای بزرگ هم راحت باشد . دارای استاپ در انتهای ریل آلومینیومی برای جلوگیری از عقب رفتن دوربین است . در دو کالیبر ۴.۵ میلیمتر و ۵.۵ میلیمتر موجود است . برای تیراندازی تفریحی مناسب است .

مشخصات هانتر ۴۴۰

وزن : ۳ کیلوگرم

طول تفنگ : ۱۱۰ سانتیمتر

سرعت شلیک اولیه : ۳۰۵ متر در ثانیه ( کالیبر ۴.۵ ) ، ۲۲۰ متر در ثانیه ( کالیبر ۵.۵ )

توان : حدود ۱۸ ژول

دقت تیراندازی : ۶ از ۱۰

 


 

معرفی تفنگ پرقدرت دیانا مدل مگنوم 350 کلاسیک:

دیانا مگنوم ۳۵۰ به طور خاص برای رسیدن به بالاترین سرعت شلیک و بورد بالا طراحی و ساخته شده است . مگنوم ۳۵۰ ، کلاس بالاتری در تیراندازی با تفنگ بادی را ارائه میکند . دارای مکانیزم فنر و پیستون بوده و با شکستن لوله مسلح میشود . طرح قنداق آن از نوع قنداق تفنگهای شکاری است . ماشه آن از نوع مسابقه ای و دارای سیستم قفل ایمنی اتوماتیک است . دارای ریل ۱۱ میلیمتری برای نصب دوربین بوده و نشانه جلوی تفنگ قابل تعویض است . استفاده از ساچمه های سوپرمگنوم به خاطر سنگینتر بودن ، باعث میشود تا ساچمه مسیر صافتری را طی کند و شدت صدمه دیدن هدف نیز افزایش میابد . پیشنهاد میشود از دوربین بوشنل بنر ۱۲x۴۰ - ۴ و پایه دوربین گامو ۱-PC استفاده کنید . همچنین در صورت امکان از ساچمه های مارک RWS نوع SUPER DOME یا SUPER-H-POINT استفاده کنید . قیمت این تفنگ در بازار حدود 400000 تومان است .

مشخصات تفنگ بادی دیانا مدل مگنوم 350

توان : 30 ژول

طول تفنگ : 1230 میلیمتر

طول لوله : 495 میلیمتر

وزن تفنگ : 3.8 کیلوگرم

سرعت شلیک : 380 متر در ثانیه در کالیبر 4.5  و 260 متر در ثانیه در کالیبر 5.5

دقت تیراندازی : 7 از 10

امتیاز 4.5 از 5 برای آن مناسب است .

 

DIANA MAGNUMM 350

 


 

معرفی تفنگ بادی وایرخ 57:

تفنگ بادی وایرخ مدل HW57 ساخت کشور آلمان میباشد . دارای سیستم فنر و پیستون است و بوسیله اهرم زیر لوله تفنگ مسلح میشود . پایداری دقت آن بسیار بالا و مناسب جهت تیراندازی تفریحی است .ماشه آن از نوع ریکورد است و در دو مرحله چکانده میشود . میزان فشار و حرکت ماشه در هر دو مرحله قابل تنظیم است . به همین دلیل کنترل ماشه به راحتی در اختیار شما است .قنداق آن آن از جنس چوب راش و دارای برجستگی محل گونه است . همچنین حکاکیهای روی بدنه باعث افزایش اصطحکاک دست با بدنه میشود . ظرفیت آن یک تیر است . دارای سیستم ایمنی اتوماتیک است . امتیاز ۴.۵ از ۵ امتیاز خوبی برای این تفنگ محسوب میشود .

 

مشخصات وایرخ ۵۷

 

وزن : ۳.۲ کیلوگرم

طول لوله : ۳۶۰ میلیمتر

طول تفنگ : ۱۰۲۰ میلیمتر

سرعت شلیک : در کالیبر۴.۵ میلیمتر ۲۵۰ متر بر ثانیه و در کالیبر ۵.۵ میلیمتر ۱۷۵ متر بر ثانیه

انرژی : ۱۱.۵ فوت پوند یا ۱۵.۵ ژول

 

WEIHRAUCH HW57

 


 

معرفی تفنگ بادی وایرخ 30:

تفنگ بادی وایرخ ۳۰ ساخت کشور آلمان است . دارای مکانیزم فنر و پیستون است و با شکستن لوله ساچمه گذاری میشود . مکانیزم ماشه آن از نوع معروف ریکورد است که عملکرد دو مرحله ای دارد و هر دو مرحله قابل تنظیم است . مجهز به نمایشگر رنگی فیبر نوری است . دقت تیراندازی آن تقریبا ۱۰۰ درصد است و مشخصات یک تفنگ بادی عالی را ارائه میکند . شکستن لوله آن نیاز به نیروی کمی دارد بنابراین برای افراد نوجوان نیز مناسب است .

مشخصات تفنگ بادی وایرخ ۳۰

طول لوله : ۴۳۰ میلیمتر

طول کلی تفنگ : ۱۰۲۰ میلیمتر

وزن : ۲.۵ کیلوگرم

سرعت شلیک : ۲۰۵ متر در ثانیه در کالیبر ۴.۵ میلیمتر

انرژی : ۷ فوت پوند یا ۹.۵ ژول

 

WEIHRAUCH HW30 MK II

 


 

معرفی تفنگ بادی دیانا 54:

تفنگ بادی دیانا مدل ۵۴ ، دارای سیستم فنر و پیستون بوده و با اهرم از بغل مسلح میشود . نسل پیشرفته تفنگهای بادی دیانا سری ۵۲ و ۴۸ است . دارای مکانیزم شناوری روی ریل است که جلوی لگد نیرومند تفنگ را میگیرد و شما ضربه پس از شلیک را خیلی کم احساس خواهید کرد. چون قبل از اینکه لرزشی که در اثر باز شدن فنر ایجاد میشود به ساچمه منتقل شود ، ساچمه از لوله تفنگ خارج شده است ، پس دقت تیراندازی با لا میرود . جنس بدنه از چوب راش و دارای محل قرار گرفتن گونه است . تغییری که در طراحی قنداق صورت گرفته است عملکرد بهتری را برای تفنگ نسبت به مدلهای قبلی ایجاد کرده است . دیانا ۵۴ حقیقتاً رقیبی بی همتا برای سایر برندهای تفنگ بادی است .  دیانا ۵۴ برای کسانی که میخواهند در تیراندازی با تفنگ بادی همیشه برنده باشند انتخاب اول است . برای این تفنگ باید از دوربین محکم و ساچمه های مناسب استفاده کنید .

مشخصات دیانا ۵۴

طول لوله :  ۴۴۰ میلیمتر

طول کلی تفنگ :  ۱۱۳۰ میلیمتر

وزن : ۴.۶ کیلوگرم

سرعت شلیک : ۳۳۵ متر در ثانیه در کالیبر ۴.۵ میلیمتر و ۲۷۰ متر در ثانیه در کالیبر ۵.۵ میلیمتر

انرژی : ۲۶ ژول

 

DIANA RWS 54 AIRKING

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.